Jak roste osobní značka

Představte si strom. Když je mladý, má na kmínku tenké čtyři větvičky, které teprve časem postupně sílí, rozvětvují se, rostou na nich listy, obalují se květem, nesou plody.

Jedna z těch větví nese umění komunikace s lidmi. Jak jim umíme naslouchat, jak na ně reagujeme. Jestli zvládáme kritiku přijímat i podávat tak, aby byla lidem prospěšná. Také jak jasně se dokážeme vyjadřovat, a řada dalších dovedností. Komunikace ale není jediná oblast, kterou bychom měli kultivovat a rozvíjet.

Na další větvi najdeme všechno, co přispěje k tomu, jaký zanecháváme vizuální vjem u lidí, se kterými se setkáváme. Není to jen vzhled a úprava, způsob našeho oblékání, ale i předměty, kterými se obklopujeme, které používáme, naše prostředí, ve kterém se pohybujeme, a o které se staráme.

Na třetí větvi se hřeje ve slunci všechno, co souvisí s jednáním a chováním. Například jak si poradíme s pravidly společenského chování, jak jsme zorganizovaní, jak pracujeme s časem, jaká je naše celková osobní kultura.

Poslední, stejně silná větev je obtěžkána šťavnatými plody dovedností, které pomáhají zlepšit náš výkon, oblast pracovní. Přístup ke každé práci, kterou konáme, také přístupy a postoje k životním situacím, do kterých se dostáváme. Jak zvládáme dovednosti, které souvisejí s pracovním výkonem, a především, jaké výsledky jsou za námi vidět.

Čím více toho zvládáte, tím více strom i větve sílí. Tím více je na něm květů a později plodů.

Ten strom jste vy.
Aby byl strom pevně usazený v zemi, aby dostával potřebné živiny k růstu, aby odolával nepřízni počasí, potřebuje mít pevné kořeny.

Tady jsou vaše kořeny:

Úplně na začátku je třeba si uvědomit, kdo jsem. Co chci. Mám něco změnit? A co má být výsledkem změny, a hlavně proč to chci?

Co je pro mne typické natolik, že se to bude projevovat v komunikaci, ve  vzhledu, v osobní kultuře a chování, v mojí práci, v tom, co dělám?

Všechny čtyři oblasti se prolínají a vzájemně podporují. Vycházejí, a také se opírají o naše poslání – smysl naší existence (mise), představu o budoucnosti – čeho chceme dosáhnout (vize) a o to, co je pro nás v životě důležité, a o co se v životě opíráme (hodnoty).

Jak chcete na lidi kolem sebe v těchto oblastech působit?

Bez inventury to nepůjde.

Přemýšlejte, co se vám daří a nedaří, jak působíte na druhé. Jaký dojem v nich zanecháváte. Zeptejte se jich. Podívejte se na každou z větví vašeho stromu zvlášť. Co už na ní roste, kvete, možná už nese plody, a co je malé, scvrklé nebo chybí?

Všechno, co na nás lidé vidí a vnímají, co si o nás představují, působí na to, jak si nás ve své mysli zařazují. Vzniká mínění, které má vliv na hodnotu našeho jména, naší značky.

A podle toho se k nám pak lidé chovají.
Tady si o tom můžete přečíst víc.

Věřím, že lidem mohu pomoci zlepšovat komunikaci, prezentační a další potřebné dovednosti, související s podporou osobní značky. Aby se stali značkou věrohodnou a posílili tak i vlastní podnikání.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů